Το “SoMoLo” αναμορφώνει τις στρατηγικές mobile marketing

Η εισβολή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και των νέων τεχνολογιών στην επιχειρηματική δραστηριότητα.

somolo

Η καθιέρωση του όρου “SoMoLo” και η χρήση του για την αναμόρφωση των στρατηγικών Marketing.

O όρος “SoMoLo” είναι ακρωνύμιο των λέξεων Social, που σημαίνει κοινωνικός, Mobile που σημαίνει φορητός και Local, που σημαίνει τοπικός και είναι ιδιαίτερα κοινός, όταν χρησιμοποιείται ως μια νέα προσέγγιση του σύγχρονου Μarketing. Περαιτέρω, ο όρος “SoMoLo” είναι ένας ακόμα τρόπος να περιγράψει κανείς το σύγχρονο καταναλωτή, που είναι εξοικειωμένος με την τεχνολογία και λόγω των γρήγορων ρυθμών του σύγχρονου τρόπου ζωής, βρίσκεται σε διαρκή κίνηση.

Ο όρος αναφέρεται εν συντομία σε ένα ολοένα αυξανόμενο αριθμό καταναλωτών που συμβουλεύονται τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, φίλους και συγγενείς σχετικά με μελλοντικές αγορές τους, βασίζονται στην τεχνολογία προκειμένου να έχουν πρόσβαση στην πληροφορία, οπουδήποτε και αν βρίσκονται και εκμεταλλεύονται εφαρμογές που βασίζονται στον εντοπισμό της θέσης για προσφορές και πληροφορίες.

Οι έμποροι που έχουν επενδύσει στην κατασκευή ιστοσελίδας μέσω της οποίας βγάζουν ένα μεγάλο ποσοστό κερδών και που έχουν σήμερα υιοθετήσει μία νέα προσέγγιση απέναντι στον σύγχρονο καταναλωτή, τον επονομαζόμενο και “SoMoLo” καταναλωτή, οφείλουν προκειμένου να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους και να αυξήσουν την αξία των προϊόντων και των υπηρεσιών τους στη συνείδηση του καταναλωτικού κοινού να προσαρμόσουν τη στρατηγική τους στα δεδομένα της σύγχρονης εποχής. Εξερευνώντας νέα πεδία για την κατάστρωση νέων στρατηγικών Marketing, ο επιχειρηματίας θα αντιληφθεί ότι τα νέα πεδία βρύθουν νέων ευκαιριών.

Οι καταναλωτές όταν πραγματοποιούν αγορές δεν στηρίζονται πλέον κατά αποκλειστικότητα στις εταιρείες, ως μοναδική πηγή πληροφόρησής τους. Σήμερα, οι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να συμβουλευτούν άλλες ουδέτερες πηγές ή πηγές που ανήκουν στο κοινωνικό τους δίκτυο, όπως φίλους και οικείους. Άλλωστε συνήθεις κοινωνικές δραστηριότητες περιλαμβάνουν την αναζήτηση συμβουλής από τρίτους, την αναζήτηση κριτικής για κάποιο προϊόν, ή ακόμα και ανταλλαγή εμπειριών μέσω κοινωνικού δικτύου.

Οι επιπτώσεις όλης αυτής της κοινωνικής διασύνδεσης μεταξύ των καταναλωτών είναι ότι σύμφωνα με μελέτες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, το 62% των διαδικτυακών καταναλωτών μελετούν τα σχόλια που αφορούν προϊόντα από φίλους τους στο Facebook και το 75% αυτών των καταναλωτών, έχοντας επηρεαστεί από τα σχόλια, αναζητούν αμέσως διαδικτυακά την ιστοσελίδα του λιανεμπόρου.

Επίσης, σήμερα οι καταναλωτές, έχοντας αναπτυγμένη καταναλωτική συνείδηση, συνηθίζουν να έρχονται σε επαφή με επιχειρήσεις χρησιμοποιώντας διαφορετικούς τρόπους, μέσα και πλατφόρμες επικοινωνίας, διατυπώνοντας ερωτήματα και αναζητώντας τη βέλτιστη επιλογή. Το 82% των χρηστών smartphone δηλώνουν ότι έχουν πάντα μαζί τους τα κινητά τους όταν πηγαίνουν για αγορές. Αποτέλεσμα αυτού είναι ότι τα κινητά διαμορφώνουν συχνά καταναλωτικές συμπεριφορές. Συχνά οι καταναλωτές έχουν καλύτερη πληροφόρηση ακόμα και από το προσωπικό εξυπηρέτησης πελατών των ίδιων των εταιρειών.

Σύμφωνα με έγκριτα στατιστικά στοιχεία, 65 εκατομμύρια αμερικάνοι χρησιμοποιούν υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας ή υπηρεσίες που βασίζονται στον εντοπισμό θέσης. Η αναλογία των χρηστών smartphone, που χρησιμοποιούν υπηρεσίες εντοπισμού θέσης έχει αυξηθεί σε λιγότερο από ένα χρόνο από περίπου 35% στο 74%, συμφωνα με έρευνα.

Παρά το γεγονός ότι υπάρχει μεγάλος αριθμός από πλατφόρμες τοπικής εμβέλειας, δεν πρέπει κάποιος να παραβλέπει και τη χρήση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου Μεγάλες διαδικτυακές εταιρείες πωλήσεων χρησιμοποιούν το email ως μέσο προώθησης εμπορικών προσφορών. Το 38% των χρηστών smartphone είναι ανοιχτοί στο ενδεχόμενο λήψης προωθητικών μηνυμάτων μέσων γραπτού μηνύματος, όταν τα μηνύματα αφορούν την τοποθεσία στην οποία βρίσκονται. Αυτή η στατιστική μελέτη αποδεικνύει πόσο σημαντική ευκαιρια αποτελεί το Marketing που εδράζεται στην τοπικότητα. Η συνάφεια ανάμεσα στην προώθηση και την τοποθεσία του καταναλωτή αυξάνει το ενδιαφέρον του καταναλωτή και την ανεκτικότητά του για τη λήψη μηνυμάτων.

Οι κινήσεις των καταναλωτών σε πλατφόρμες καθιστούν αναγκαίο για τους εμπόρους να ακολουθήσουν μiα μικτή στρατηγική Marketing. Κάποιος μπορεί να επισκεφθεί ηλεκτρονικά ένα εμπορικό κατάστημα, χρησιμοποιώντας κάποια εφαρμογή βασισμένη στον εντοπισμό θέσης, να εξαργυρώσει μία προσφορά, να κοινοποιήσει κάποιο σχόλιο στην πλατφόρμα και αμέσως να ποστάρει μια ενημέρωση στον τοίχο του στο Facebook, ή σε κάποια άλλη πλατφόρμα.

Τώρα είναι η εποχή που ο έμπορος πρέπει να προσαρμοστεί στις επιθυμίες του πελάτη και να καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να επιτύχει την ικανοποίησή του. Για να στεφθει ο στόχος αυτός με επιτυχία θα πρέπει ο έμπορος να στοχεύει ψηλά, να βρίσκεται διαρκώς σε μία πορεία αναζήτησης για το καλύτερο και να μελετά με επιμονή κάθε στάδιο του αγοραστικού κύκλου.

Ο αντικειμενικός στοχος για κάθε επιχειρηματία είναι η πώληση αγαθών ή υπηρεσιών, ιδανικά με ένα τρόπο που δημιουργεί πιστούς καταναλωτές, που τελικά θα τον διαφημίσουν αν και εφόσον μείνουν ικανοποιημένοι από την εμπειρία τους. Μία επιτυχημένη στρατηγική “SoMoLo” εξυπηρετεί τους εμπόρους, όχι μόνο με την αύξηση του τζίρου της επιχείρησης, αλλά και με την επίτευξη αλλαγής της καταναλωτικής συμπεριφοράς. Όταν οι προωθητικές καμπάνιες είναι επιτυχημένες, η σχέση που συνδέει καταναλωτές και επιχειρήσεις γίνεται πιο δυνατή. Οι καταναλωτές νιώθουν να συνδέονται στενά με την επιχείρηση και τελικά αποτελούν πιστούς διαφημιστές της. Οι πιστοί καταναλωτές είναι επιπλέον πρόθυμοι να προσφέρουν πληροφορίες που μπορούν να βοηθήσουν την επιχείρηση να βελτιώσει πτυχές των προϊόντων ή υπηρεσιών που χρειάζονται βελτίωση, μέσω της αμοιβαίας συνεργασίας και της καινοτομίας, με στόχο τα οφέλη για όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές.

Ίσως σας ενδιαφέρουν…